Tuesday, September 22, 2009

Selamat Hari Raya Aidil Fitri

Diam tak diam dah masuk hari ke 3 kita menyambut bulan Syawal. Tahun ini kami beraya di Putrajaya. Biarpun keadaan agak lengang disini, tapi senario pagi raya agak berbeza. Kedua-dua buah masjid di sini dipenuhi dengan kehadiran penduduk Putrajaya serta kawasan sekitarnya. Juga terdapat beberapa bas yang membawa pelawat dari luar. (Perdana Menteri Malaysia, Dato Seri Najib Tun Razak membuat Rumah Terbukanya di Seri Perdana, Putrajaya). Teringin juga nak pergi tapi seriously, we can’t stand the long queue…hehehe.

Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin, PutrajayaMasjid Tuanku Mizan Zainal Abidin, PutrajayaMasjid Tuanku Mizan Zainal Abidin, PutrajayaMasjid Tuanku Mizan Zainal Abidin, PutrajayaMasjid Tuanku Mizan Zainal Abidin, Putrajaya
Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin, PutrajayaMasjid Tuanku Mizan Zainal Abidin, PutrajayaDr Mahathir @ Masjid Besi, PutrajayaMasjid Tuanku Mizan Zainal Abidin, PutrajayaMasjid Tuanku Mizan Zainal Abidin, Putrajaya
Kami mengambil kesempatan untuk bersembahyang raya di masjid baru di Putrajaya iaitu di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin atau lebih dikenali sebagai Masjid Besi. Masjid ini terletak di Presint 3 dan mampu memuatkan lebih kurang 20,000 jemaah. Kami agak teruja melihat keindahan senireka luar dan dalam masjid ini yang turut dikelilingi dengan scenery yang meredupkan mata. (Faizal turut teruja bila dapat bersalaman dengan idola kami, mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir yang juga bersembahyang raya disini).

Today we’ll be going out beraya to our friends and relatives and also pulang ke Faizal hometown in Rawang. Before thing gets busier, we would like to wish all our blog readers and followers “Selamat Hari Raya Aidil Fitri - Maaf Zahir dan Batin”.

* Enjoy lagu “Raya” yang penuh nasihat ini dari artis/pelawak Jalil Hamid. Agak hairan mengapa lagu ini jarang kedengaran di stesen-stesen radio swasta berbanding dengan stesen-stesen radio di RTM.

3 comments:

Ili Saharudin said...

selamat hari raye n maaf zahir batin kak anna & abg faizal~ enjoy ur raye

Anonymous said...

Selamat bergumbira dihari raya...

Faizal and Anna said...

Hai Joe & lli, hope u guys enjoying your Selamat Hari Raya holiday too. Maaf Zahir Batin ya..!

*Isi poket yang menebal sudahpun mulai susut.. hehe!